4506 2010.01.03 Durnal Tunnel de Durnal Yves STEENEBRUGGEN (6)

Foto: Yves Steenebruggen, Durnal-Tunnel de Durnal 03-01-2010

 

Technische gegevens
Nummering reeks: 605.01 - 605.10 tot in 1971 en 4501 - 4510
Bouwjaar reeks: 1954 - 1955
Snelheid: 90 km/u
Asindeling: A1 1A
Bouwer: Atelier Germain Monceau
Motor: 2x GM 6 cil. 71N industrial
Cilinders: 6 in lijn
Vermogen: 261 kW / 356 Pk
Toerental: 1800 t/min
Overbrenging: Voight
Lengte: 23800 mm
Hoogte: 3806 mm
Rijvaardig gewicht: 54,27 ton
Plaatsen: Totaal: 139
Zitplaatsen: 1e Klasse: - 2e Klasse: 99
Levensloop 4506
Nummer: 605.06 - 4506
Levering: Geleverd aan de NMBS op 26/6/1954
Stelplaatsen: 1955-1965: Landen
1965-1984: Haine St.-Pierre
1984-1991: Bertrix
1991-1992: Latour
1992-2002: Stockem
Buiten dienst: 1 maart 2002
In bezit TSP: Oktober 2002
Huidige toestand: Rijvaardig, niet gerestaureerd, gehomologeerd door Infrabel

 

 

4506 1984.06.02 Rossart Jean Luc VANDERHAEGEN

Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Rossart 02-06-1984

 

4506 1984.08.21 Anseremme Jean Luc VANDERHAEGEN

Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Anseremme 21-08-1984

 

4506 1990.04.10 Pondrôme Jean Luc  VANDERHAEGEN

Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Pondrôme 10-04-1990

 

4506 1990.10.11 Axel Vermeulen Florenville 11 10 1990

Foto: Axel Vermeulen, Florenville 11-10-1990

 

4506 2004.10.03 Gemmenich Michel HANSSENS

Foto: Michel Hanssens, Gemmenich 03-10-2004

 

4506 2004.10.09 Malmedy Jean Luc VANDERHAEGEN (4)

Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Malmedy 03-10-2004

 

4506 2005.08.27 Senenne Yves STEENEBRUGGEN (2)

Foto: Yves Steenebruggen, Senenne 27-08-2005

 

4506 2008.09.06 Durnal Tunnel de Durnal Yves STEENEBRUGGEN (2)

Foto: Yves Steenebruggen, Durnal - Tunnel de Durnal 06-09-2008

 

4506 2008.09.06 Purnode Yves STEENEBRUGGEN (11)

Foto: Yves Steenebruggen, Purnode 06-09-2008

 

4506 2010.01.03 Dorinne Gare de Dorimnne Durnal Yves STEENEBRUGGEN (29)

Foto: Yves Steenebruggen, Dorinne-Gare de Dorimnne-Durnal 03-01-2010

 

© PFT-TSP Reproductie verboden zonder het akkoord van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ga naar boven