Treinstellen
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 602.01 - 602.06 en 603.01 - 603.30 vóór 1971 4231 - 4236 en 4301 - 4330 na 1971 4301 - 4336 van 1973 tot 1977, de 42's zijn gewijzigd van M naar TT en worden geleidelijk 43's |
| Bouwjaar : | 1954 - 1956 - 19561954 |
| Snelheid : | 90 km/u |
| Asopstelling : | 2′ B |
| Fabrikant : | Nijvel |
| Motor : | SEM 6K 103 HS |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 294 kW / 400 Cv |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Voight |
| Lengte : | 23800 mm |
| Hoogte : | 3806 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 57,2 ton |
| Plaatsen : | totaal: 139 |
| Zitplaatsen : | 1e klas: - 2e klas: 99 |
| Geschiedenis 4333 | |
| Nummer : | 602.03 4233 (op 1 jan 1971 4333 (in 1973) |
| UIC-nummer : | 9 |
| Levering : | Geleverd aan NMBS op 18/2/1954 |
| Stortingen : | 1954-1957: Brussel-Zuid 1957-1971: Schaarbeek 1971-1972: Stockem 1972-1978: Bertrix 1979-1984: Kortrijk |
| Buiten werking : | 9 november 1984 |
| TSP : | 1988 |
| Huidige status: | In werkende staat, goedgekeurd door Infrabel |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 605.01 - 605.10 na 1971 4501 - 4510 |
| Bouwjaar : | 1954 - 1956 - 19561954 |
| Snelheid : | 90 km/u |
| Asopstelling : | A1 1A |
| Fabrikant : | Germain Monceau |
| Motor : | 2x GM 6 cil. 71N industrieel |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 261 kW / 356 pk |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Voight |
| Lengte : | 23800 mm |
| Hoogte : | 3806 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 54,7 ton |
| Plaatsen : | totaal: 139 |
| Zitplaatsen : | 1e klas: - 2e klas: 99 |
| Geschiedenis 4506 | |
| Nummer : | 605.06 - 4506 - 4506605.06 |
| Levering : | geleverd aan NMBS op 26/6/1954 |
| Stortingen : | 1955-1965: Landen 1965-1984: Haine St.-Pierre 1984-1991: Bertrix 1991-1992: Latour 1992-2002: Stockem |
| Buiten werking : | 1 maart 2002 |
| TSP : | Oktober 2002 |
| Huidige status: | In werkende staat, niet gerestaureerd, goedgekeurd door Infrabel |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 554.01 - 554.20 voor 1971 4601 - 4620 na 1971 |
| Bouwjaar : | 1952 |
| Snelheid : | 80 km/u |
| Asopstelling : | 1A A1 |
| Fabrikant : | Ragheno |
| Motor : | GM 6cil. 71N |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 131 kW |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Voight |
| Lengte : | 16220 mm |
| Hoogte : | 3400 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 24,1 ton |
| Plaatsen : | totaal: 106 |
| Zitplaatsen : | 1e Klasse: - 2e Klasse: 71 |
| Geschiedenis 4602 | |
| Nummer : | 554.02 - 4602 - 4602554.02 |
| UIC-nummer : | 1 |
| Levering : | Geleverd aan NMBS op 04/07/1952 |
| Stortingen : | 1952-1959: Brugge 1959-1962: Merelbeke 1962-1965: Haine-St Pierre 1965-1987: Saint-Ghislain 1987-1993: M. Delcart (BVS) |
| Buiten werking : | 23 november 1987 |
| TSP : | December 1993 |
| Huidige status: | In werkende staat, hersteld, goedgekeurd door Infrabel |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 554.01 - 554.20 tot in 1971 4601 - 4620 na 1971 |
| Bouwjaar : | 1952 |
| Snelheid : | 80 km/u |
| Asopstelling : | 1A A1 |
| Fabrikant : | Ragheno |
| Motor : | GM 6cil. 71N |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 131 kW |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Voight |
| Lengte : | 16220 mm |
| Hoogte : | 3400 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 24,1 ton |
| Plaatsen : | totaal: 106 |
| Zitplaatsen : | 1e Klasse: - 2e Klasse: 71 |
| Geschiedenis 4605 | |
| Nummer : | 554.05 - 4605 - 4605554.05 |
| UIC-nummer : | 1 |
| Levering : | Geleverd aan NMBS op 23/07/1952 |
| Stortingen : | 1952-1959: Brugge 1959-1962: Merelbeke 1962-1965: Haine-St Pierre 1965-1990: Saint-Ghislain |
| Buiten werking : | 5 april 1990 |
| TSP : | April 1990 |
| Huidige status: | In werkende staat, wordt gerestaureerd, goedgekeurd door Infrabel |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 554.01 - 554.20 voor 1971 4601 - 4620 na 1971 |
| Bouwjaar : | 1952 |
| Snelheid : | 80 km/u |
| Asopstelling : | 1A A1 |
| Fabrikant : | Ragheno |
| Motor : | GM 6cil. 71N |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 131 kW |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Voight |
| Lengte : | 16220 mm |
| Hoogte : | 3400 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 24,1 ton |
| Plaatsen : | totaal: 106 |
| Zitplaatsen : | 1e Klasse: - 2e Klasse: 71 |
| Geschiedenis 554.18 - 4618 | |
| Nummer : | 554.18 - 4618 - 4618554.18 |
| UIC-nummer : | 5 |
| Levering : | Geleverd aan NMBS op 22/1/1953 |
| Stortingen : | 1953-1986: Haine-St Pierre |
| Buiten werking : | Juni 1986 |
| TSP : | Juni 1986 |
| Huidige status: | In werkende staat, volledig gerestaureerd in een 1950-uitvoering, in twee tinten groen met eenvoudige witte koplampen. Ingeschreven bij de NMBS, maar kan niet worden gebruikt op het nationale netwerk vanwege aanpassingen aan het remsysteem. |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 553.01 - 553.25 en 554.01 - 554.25 553.01 - 553.25 met Brossel gasmotor, in 554.01 - 554.25 met Bernard gasmotor. Na de Tweede Wereldoorlog werd de gasmotor verwijderd en de 554.01 - 554.25 hernummerd als 553.26 - 553.50. Met de nieuwe nummering op 1-1-1971 waren er nog maar 11 stuks over en die kregen de nummers 4901 - 4911. |
| Bouwjaar : | 1942 |
| Snelheid : | 66 km/u |
| Asopstelling : | 1A A1 |
| Fabrikant : | Ateliers Germain in Monceau |
| Motor : | Brossel 8 D 120 B |
| Cilinders : | 8 online |
| Vermogen : | 125 kW |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Werktuigbouwkunde |
| Lengte : | 15985 mm |
| Hoogte : | 3410 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 32,3 ton |
| Plaatsen : | Totaal: 120 |
| Zitplaatsen : | 1e Klasse: - 2e Klasse: 77 |
| Geschiedenis 4906, ex. 553.29, ex. 554.04 | |
| Nummer : | 4906, ex. 553.29, ex.554.04 |
| Levering : | Geleverd aan de NMBS in 1942 |
| Stortingen : | Laatste depot: Montzen 1985-1998: TSP |
| Buiten werking : | Juli 1980 |
| TSP : | Juni 1998 |
| Huidige status: | Wordt momenteel gerestaureerd |
| Technische gegevens | |
| Nummering : | 622.01 - 622.56 1941 - 622.56 1941622.01 |
| Bouwjaar : | 1939 |
| Snelheid : | 66 km/u |
| Asopstelling : | B |
| Fabrikant : | AC Mechelen |
| Motor : | Brossel |
| Cilinders : | 6 online |
| Vermogen : | 95 kW |
| Snelheid : | 1800 tpm |
| Transmissie : | Werktuigbouwkunde |
| Lengte : | 11335 mm |
| Hoogte : | 3831 mm |
| Bedrijfsgewicht : | 22,4 ton |
| Plaatsen : | Totaal: - |
| Zitplaatsen : | 1e Klasse: - 2e Klasse: 47 |
| Geschiedenis 551.26, ex. 622.52, ex. ES-308 | |
| Nummer : | 622,52 - van 1939 tot 1941 551.26 - van 1941 tot 09-06-1961 ES-308 - van 08-06-1961 tot +/- 1977 |
| Levering : | Geleverd aan de NMBS in 1939 |
| Hervorming : | PV 166 van 08-06-1961 (depot Gouvy) |
| Stortingen : | Laatste depot: Gouvy: 1961-1977 ES Jemelle (ES-308) 1977-1984: Bertrix tee werktuig voor het rangeren van draaistellen op serie 43 treinstellen |
| Buiten werking : | 1984 |
| TSP : | 1988 |
| Huidige status: | Wordt momenteel gerestaureerd Van 8 december 2010 tot 7 november 2012 was het in de TIO-school (Technisch Instituut Overpelt). Het houtwerk voor de binneninrichting moet opnieuw worden gemaakt. Nieuwe deuren en een batterijkast zijn ook van hout. |